Bulgaristan
"Scratch Programlama Dili" ile Matematiğe Adaptasyon
Bu toplantıda ev sahibi SMB olmuştur.
-Buz kırma etkinlikleri
-Her ortağın çevrimiçi öğretim dönemi ile ilgili analizlerinin sunulması;
-Eğitim oturumu: "Yeni metodolojiler ve didaktik beceriler" rehber (STEM),
-Eğitim oturumu: " En iyi öğretim uygulamaları ve sanala adaptasyon öğretim"
- Derslerde web2.0 araçlarının kullanımı ile ilgili sunumlar yapmak,
-Web2.0'dan Kahoot Etkinliği Ev sahibine göre çevrimiçi anket araçları QR'nin tanıtımı
-sanal gerçeklik ile ilgili kod uygulaması ve aktiviteleri.
Portekiz
"Etkileşimli Beyaz Tahtalar" ile Bilime Adaptasyon
Bu toplantıda ev sahibi AVEA olmuştur.
-Fen Okuryazarlığını artırmak için kullanılabilecek web 2.00 araçlarının tanıtılması;
-İnteraktif dijital tahtalar ve interaktif öğrenme için tabletler ve akıllı telefonlar gibi bireysel cihazlarla karma bir ekip olarak içerik geliştirme
-Lesoon planının sunulması
-Dünya Robot yarışmasına katılan Aveiro Üniversitesi'ne ziyaret
-Eğitim etkinliği değerlendirmesi (google formlar ile)
-"Interact Learning Zone"da öğretmenlerin yeni öğrenci merkezli bir öğrenme ortamı yaratmak için senaryoları öğretmek.
İtalya
Metodolojik Deneyimler: "Oyunlaştırma"
Bu toplantıda ev sahibi Lucrezia olmuştur.
-Buz kırma etkinlikleri
-Matematik Okuryazarlığının SWOT analizi;
-Yeni metodolojiler ve didaktik beceriler hakkında atölye çalışması (STEM), her bir ortak tarafından kullanılan deneyimlerin değişimi
-yeni metodolojik deneyimler hakkında; "Oyunlaştırma"
"Gimkit oyunlaştırma aracı", Matematiğe dayalı aktiviteler oluşturma
-Matematik Okuryazarlığını artırmak için anolog oyunları oluşturmak
-Atölye: "Akıl Oyunları ve Öğrenme Süreci"
-Calibra Üniversitesi'ni ziyaret
Romanya
Edebiyat Okuryazarlığı için Web 2.0 Araçları
Bu toplantıda ev sahibi Antim olmuştur.
-Yeni bir metodoloji olarak, web 2.0 araçları tanıtılmıştır.
-Öğrenciler için STEM el kitabı etkinliklerinin oluşturulması.
-Buz kırma aktiviteleri
- Edebiyat Okuryazarlığının SWOT analizi;
"Yeni metodolojiler ve didaktik beceriler" (STEM),
-Edebiyat Okuryazarlığını arttırmayı amaçlayan örnek derslerin sunumu,
-Ön okuma işlemi için podcast oluşturma ve podcast'lere entegre edilmesi.
- Okuma becerilerinin geliştirilmesi: -*plotagon web2.0 aracının (3D) sunulması animasyonlu videolar),
-Padlet ve Quizez Web2.0'ın Avantajları ve Dezavantajları
-Ev sahibi ortak tarafından düzenlenen eTwinning sergisini ziyaret etme.
Türkiye
- Konukların karşılanması, proje ekibi sunumu, her birinin sunumu
-Buz kırma tekniği
-"FCL'de Öğrenme Bölgesi ve Faydalı ekipmanların tanıtılması
-Robotlar, Mikroskoplar, Çevrimiçi laboratuvarlar, 3D modeller;
- Fen Okuryazarlığının SWOT analizi
- Lego Robotics EV3 programının yazılım ve donanımı ve Lego Robotics kullanarak öğrenme senaryoları oluşturmak
-Bilimin Artırılması için 3D Modelleme ve Online Laboratuvarlar ile ilgili seminer
-Kışla İlköğretim Okulu'nu ziyaret etme, FCL tarafından akredite edilmiş dijital becerilerini geliştirmesi gereken kategoriler hakkında bilgilendirme
Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Alanı Öğretmen ve öğrencilerimiz "Meslek Liseleri Ailelerimizle Buluşuyor Projesi" kapsamında ihtiyaç sahibi bir öğrencimiz için kitaplık üreterek kendisine teslim ettiler.
Kaybolan Meslekler
Teknolojinin ilerlemesi, sanayinin gelişmesi, nüfusun çoğalması gibi pek çok etken sosyal hayatı ve siyaseti belirlerken bazı mesleklerin doğmasına bazı mesleklerin de yok olmasına sebep olmaktadır. Geçmişimizde olan ve günümüzde önemini yitiren meslekler şöyledir:
Öğrencilerimizin dijital yeterliliklerini arttırmak ve yabancı dil gelişimlerini kültürel değerler üzerinden desteklemek amacıyla ortak olduğumuz projede, Türkiye'den ortakların yanında Romanya,Hırvatistan ve Arnavutluk'tan öğrenci ve öğretmenlerle çalışan öğrencilerimizin pandemi sürecini verimli bir şekilde kullandıklarına inanmaktayız.
Projede emeği geçen tüm öğrencilerimize ve bu süreçte onları destekleyen ailelerine teşekkür ederiz.
Verilen linklerden proje süreci ile ilgili bilgi edinebilirsiniz